Terrænbane

Træningstider og reglement

Terrænbanen er Åben MEN HUSK Nedenstående:

Information og brug af terrænbanen

Ringsted Rideklub har som en af de få klubber på Sjælland en terrænbane til rådighed. Terrænbanen ligger i et dejligt kuperet terræn, hvor man både kan springe i det åbne og i skov. Vi har ca. 55 terrænforhindringer i højden 60-100 cm.

Noget af terrænbanen ligger på foldarealer, hvilket betyder at hestene skal tages på stald når springene benyttes. Dvs. medmindre at der bliver afholdt en decideret træningsdag, kan hele banen først benyttes efter kl. 18. Den øvrige del af banen (ca. 30 forhindringer) kan benyttes hele dagen.

For medlemmer, der ønsker at bruge terrænbanen skal følgende regler overholdes:

-     Man skal tage kontakt til Jonathan Ingerslev på nummeret 23422572 ,

hvis man ønsker at træne på banen, så vi ved hvem der benytter den. Dette er også for sikkerhedens skyld. Skoven bliver brugt til jagt på nogle bestemte datoer, og de datoer vil banen være lukket.

-      Man skal betale 40 kr. pr. ekvipage for brug af   faciliteterne eller have facilitetskort.

-      Man skal parkere ved gården, hvis man kommer udefra.

-       Alle led skal lukkes når man forlader terrænbanen.

-       Det er strengt forbudt at ændre på springene.

-      Godkendt ridehjelm og sikkerhedsvest SKAL bæres, når terrænbanen benyttes

-      Der skal være en voksen (person over 18 år) på jorden, med mobiltelefon på sig, når man benytter terrænbanen.

-      Hvis noget går i stykker, bedes dette meldes til Jonathan.

For ikke-medlemmer kan man benytte terrænbanen for 100 kr. pr. ekvipage.
Man er velkommen til at medbringe sin egen underviser eller få hjælp af Jonathan Ingerslev. Der gælder de samme regler for ’ikke-medlemmer’, som der gør for medlemmer. Dvs. samtlige af ovenstående punkter skal overholdes. Den eneste forskel er, at det koster 100 kr. pr. ekvipage frem for 40 kr. i facilitetsbrug. Pengene ligges i en kuvert med navn, hest og dato og puttes i postkassen, som findes inde i ridehuset.

Military er en dejlig, men også risiko fyldt sport, så hvis man ingen erfaring eller meget lidt erfaring med terrænspring harm, skal personen på jorden have erfaringen, så vi undgår ulykker. Hvis ikke man selv har en træner, kan man få Jonathan Ingerslev ned og hjælpe, der har erfaring med military på CNC 100 niveau og har været oppe og snuse lidt til CNC1*. Dette vil koste 50 kr. oven i facilitetsbrugen.

Man kan som træner kontakte Jonathan, hvis man gerne vil ned og afholde en træningsdag på vores terrænbane.

Mvh

Terrænudvalget & Bestyrelsen, RIR